onsdag 1 februari 2012

Anders och Silver

Igår kom Anders och Silver hit till Norge. De åkte ståndsmässigt i Fairlane till utriket. (bruksvagnparken är i övrigt trasig...)
Silver är nyavmaskad då Norge inte vill ha in dvärgbandmasken över gränsen. Vi får hoppas att de svenska smittade rävarna inte emigrerar!

Idag var det skola för min del. Anders passade på att bl.a besöka Biltema i Steinkjer - såklart...

Kändes fint att bli uppmött utanför skolan av mina två. Silver gillade Hint. Hon fick nämligen våffla av min klasskamrat, och visade alla sina konster, för med en våffla framför nosen så förstod hon norska utan problem. "Tass" heter nämligen "Labb", och "Sitt vackert" heter "Bamse" och "Duktig hund" heter "Flink". Men som sagt, inga språkproblem där inte!

Därefter lite span i gallerian.

Jag njuter av deras sällskap.

2 kommentarer:

  1. Vintertass: Norma är hos mina svärföräldrar denna vända. Ha det fint.

    SvaraRadera