onsdag 8 februari 2012

Lägesrapport från en övervåning

Bilder över framstegen som sker på vår övervåning nu när jag är i Norge är som julafton varje gång!

Min snälla svärfar kommer och hjälper till.

det rivs...

och byggs nytt...

Garderobstillverkning av de tidigare osiolerade och opraktiska långsmala kattvindarna.

Blivande sovrummet.

och så här strålande blev det nya innertaket upp mot nock, istället för den kalla vinden som fanns där tidigare. Det krävdes en hel drös av lager av diverse olika skivor, förlängda reglar, luftspalter, isolering, plast osv osv innan detta fina innertak av vita plankor äntilgen kunde spikas på plats!

*GLAAAAAD* :-D

2 kommentarer:

  1. Ja, det är en hel vetenskap det där med allt som ska fixas när man ska bygga sådär. Jag börjar känna mig rätt insatt nu efter kamraternas övervåningsbygge. Härligt att det sker en massa saker medan du är i Norge!

    SvaraRadera
  2. mossfolk:
    Ja, man har ju lärt sig en hel del under de här åren. En sak som hänt sedan vi köpte detta infernohus, är att jag börjar gråta varje gång jag sett ett avsnitt av "Arga snickaren"... hmmm...
    Men som du skriver, det är härligt att se att det händer saker på övervåningen och leka med tanken att vi faktiskt kaaanske kan få ett vardagsrum och få flytta in i det tilltänka sovrummet inom en inte allt för avlägsen framtid! *LYCKA*

    SvaraRadera