söndag 20 november 2011

En sommarhelg att minnas!

Idag skickade Steffi http://barresex.blogg.se/ lite bilder från en fantastisk helg i somras.

Jag, Anders och skägghundarna blev hämtade av Steffi med båt ut till Birka, där hon bodde och arbetade. Birka är ett världsarv som ligger ute i Stockholms skärgård. Väl värt ett besök må jag säga.

När jag var liten brukade min familj segla en hel del, och detta var ett av våra mål vid ett par tillfällen. Lustigt att man minns så mycket sekvenser från barndommen.

Jag fick i alla fall en riktig feel-good-känsla vid anblicken av dessa härliga bilder nu när höstrusket har sitt grepp om oss.


Jag på Nordisen Ståsha (Flicka på jamtska), och Sfeffi på sin fina Ask (Frieser/Fjording korsning)

Normis mys.

Den där Ask fick för sig att bralla lite i ren glädje efter några hopp över diken...

... och jag hamnade för en stund i en smula obalans. Tur att jag har övat mig ordentligt på en viss liten Islandsmärr!

Normisen blickar ut över Mälaren.

ännu ogifta... :)

Jag vinner med hästlängder över Steffi! :-D

Hopp i Galopp!

Mattes "jag-har-dig-lindad-runt-min-tass" gogumma Silver...



Sista dagen sken solen så vi badade en massa ala classic Brygga i Stockholms skärgård stilen. En av de bästa sommaraktiviteter som finns i mitt tycke!

3 kommentarer:

  1. Vintertass: Det var det verkligen!!! Du hade gillat det skarpt! :)

    Sofie Nyman: Mailade från storstan Stockholm! :)

    SvaraRadera