onsdag 12 januari 2011

Silver 9 år idag






Silver, hunden som har lätt för att uttrycka sig, blir 9 år idag.

Hon är glad, pratsam, hänger med på allt, älskar att träna - blir jätte glad om jag tar fram lite godis och klickern, eller om vi åker till en plats där vi brukar träna. För att inte tala om när man tar ned kopplet från sin krok.

Vidare är hon en kelgris, närhetstörstande, matglad, busig, anpassar sig till alla miljöer så som stad, äldreboende, tunnelbana mm, och är alltid glad om hon får följa med och hoppar gladeligen in i bilen.

Hon är väldigt mycket för Anders och mig, och när vi "byter" hundar med varandra på hundträningen går hon bara och spanar efter mig...

Silver gillar inte bråk, hon är en liten konstapel när Norma leker med andra hundar. Då springer hon upprörd och skäller vid sidan. Om jag och Anders skojbråkar blir hon också i gasen och hoppar högljudt mot den hon anser vara "problemmakaren". Vi får heller inte kramas, får då sitter hon på golvet intill och gråter i högan sky...

Vidare är Silver en hund som kan bli kliad huuuuuuur länge som helst,,, precis som matte...

Hon är en stor personlighet, lilla tant-Silver, och hon har tagit ett schnauzerskutt rakt in hjärtat.

5 kommentarer:

  1. Mina hjärtligaste gratulationer till tant Silver!

    SvaraRadera
  2. Grattis på nioårsdagen Silver.
    Nospussar från Lurvig och kli bakom öronen från oss tvåbeningar :)

    SvaraRadera
  3. Karin på FOX: Tack :)

    mossfolk: Tack :)

    SvaraRadera
  4. vilka fina bilder på silver :) hälsa grattis i efterskott!
    puss å kram

    SvaraRadera