onsdag 21 oktober 2009

Spår

Idag kom Sofie misssofienyman.blogspot.com och hunden Lysse hem till oss. Vi tog med hundarna och åkte ned på skogen. Vi la tre spår. Ett till varje hund. Väntade, och sedan fick hundarna pröva sina nosfärdigheter!

En bra början kan ju vara att trassla ut linan...

Norma var först ut. Hon var galet på och ivrig! Det gick väldigt fort för damen.

Gjorde en liten miss till vänster i sin iver vid ett tillfälle, men nosade sig raskt tillbaka till spåret. Hon struntade i de små frolicbitarna jag lagt i spåret. Ville bara i mål!

Och där låg hennes favvo pipboll! Världens duktigaste då hon är totalt novis!

Sen var det Silvers tur!

Hon fattade galoppen direkt och nosade sig fram i spåret.

Jag tror det var en miss att ha frolic i Silvers spår då hon blev vääääldigt fokuserad på frolicbitarna. Hade velat att hon hade jobbat sig framåt bättre. Ska nog skippa dem nästa gång.

Men även Silver hittade sin belöning utan hjälp! En klump köttfärs! :-) Frolickbitarna resulterade iallafall i mega mycket nosarbete för Silvers del!

Sen var det en ivrig Lysses tur!

Sofie och Lysse! :-)

På med spåratteraljerna.

Lysse sprang spåret klockrent! Rask, fokuserad, framåt utan miss!

Lysse liksom Silver hittade såklart sin köttfärs!

7 kommentarer:

  1. Så även de andra brudarna! Nästa gåmng lägger vi LÄÄÄNGRE SPÅR! Snart hoppas jag! :)

    SvaraRadera
  2. Sofie: Ser fram emot nästa spårtillfälle!!! Håller med om att vi absolut skall lägga längre spår! Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är kul med spår :) Poppan är jätteduktig på att spåra, det är matte som är seg och lägger spår alldeles för sällan.
    Nu fick jag en liten knuff i ryggen när jag ser ditt inlägg, så nu blir det spårning i helgen. Ska genast kolla var spårlinan ligger!

    Fnissade åt Silvers godisspårning ;)

    SvaraRadera
  4. Vi, dvs Tilde, Tove o jag, är inne o kikar på din sida..Tove blir till sig när hon ser dig på foto -min Emma, säger hon o kryper upp på skrivbordet fram till rutan o ger dig blöta pussar.(Tilde skulle nog gjort likadant om hon inte vore så blyger) :-)
    Ha en skön helg i Lycksele..Kram

    SvaraRadera
  5. Va duktiga ni är! Å va härligt det ser ut att gå i skogen! Lägntar efter frisk luft :)

    SvaraRadera
  6. Christina: Instämmer. Båda hundarna verkade tycka detta var kul, så hädanefter får det bli mer frekvent!

    Nina: Gulliga!! Det gläder mig att de inte vänder sig om i förskräckelse... ;-) Vi får ta och ses snart! Hälsa gotrollen från mig!

    Lisa: Skogen är en plats för energiinsamling! Snart kan du och Nando ge er ut!

    SvaraRadera