lördag 23 maj 2009

Mjölka!

Idag, för första gången i mitt liv fick jag vara med och hjälpa till med mjölkning. Det var jätte roligt, och spännande!


Det är stora ljuver på de där mjölkkossorna!





Dessa kalvarna var väldigt nyfikna, några av kompisarna stod å spanade lite i bakgrunden.

En del kalvarna var lite försiktiga, andra mer framåt, och vissa väldigt gosiga! De ville slickas och slickas. Där kan man tala om sugreflex! Jag fick en liten svart och vit kelgris favorit som jag gärna hade lagt en rem runt halsen på och gått hem med...





Middagsdags för korna.

Min koftärm var väldigt intressant att suga och bita i :-)

3 kommentarer:

  1. Hej Emma!
    Va kul du ser ut att ha det!
    Man blir faktiskt lite nostalgisk, gammal bonnmora som jag är.
    Hoppas att ni har det bra där uppe på backen!
    Kram Christine

    SvaraRadera
  2. Jag älskar kor, speciellt kalvar. De är så himla goa.

    KRam

    SvaraRadera
  3. Christine: Ni får skaffa kor och ha dem i lagården!!! Jag hör ju det! Hoppas allt är väl med er! Ser fram emot att ni kommer till byn snart! Kraaam! och hälsa guuben!

    Dark and twisted: Ja, de är verkligen speciella djur! Jag gillar också kor! Kram till dig!

    SvaraRadera