lördag 9 juli 2022

Kaniner, kyrkstäd & ridtur

I fredags backade jag ut från jobbparkeringen efter ett 24 timmars pass.  Jag for till bolaget och inhandlade en flaska bubbel till våra goa grannar som gifte sig idag. 

Jag hämtade barnen på dagiset i Lit och tog med dom till ett 2 timmars pass av kyrkstäd. Dom var så duktiga och väldigt fascinerande av organisten som var där och övade.

Vi har gnott på här hemma inför Anders släktträff imorgon och jag har hunnit med 2 fina ridturer. En på Oddur med Lisa på Kaisa och en på Kaisa med Petra på en Lilleman (Æringi från Norderåsen). Superbra turer båda två men en del tjorverier i början och slutet av turen med Petra. Kaisas enda minus här i livet är att hon inte vill lämna Oddur. Trots protester lyckades vi. Tacksam för hemtjänstbilar, grannar och traktorer som visar hänsyn till fastfrusen tjurig mätt mitt i vägen. 😅

Förutom städ har vi även haft kaninumgänge här hemma idag. Dom är sååå fina! 🥰












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar