onsdag 21 november 2018

Nooooovember

November har varit så fin! 
Vi har bland annat:

Varit på kurs i Vägledande samspel på Öppna förskolan i Lit. En person från Bryggan och en förskolelärare håller i kursen som handlar om förhållningssätt till barnen. Jag, Anders och Tage går kursen och Dagny är hemma med sin supergulliga barnvakt. 


Tage och Anders på kurs. 


Vi promenerar och har pimpat oss med lite fler reflexer och lampor. 


Norma blev sjuk och började pinka inne så Anne-Lie hängde med oss in på Eira djursjukhus. 
Det visade sig dock inte vara särskilt allvarligt och nu är hon frisk. 


Vi har varit hos Sanne, Bim och Örjan i Mo och uppvaktat Örjan som fyller och blev då bjudna på god mat och trivsamt umgänge i vanlig ordning.  




Jag har efter mycket spanande köpt ett superfint gardintyg till blivande vårgardiner till köket!
Min födelsedagspresent från mamma och pappa och mina svärföräldrar. 


Anne-Lie, Johanna och Petra kom förbi och firade mig i efterskott. 
Jag fick en fint sittunderlag i ull, en liten fågelautomat som man sätter på fönstret och en blomma. 
Vi hade en trevlig förmiddag. 
Tage och Petra hade roligt ihop. ❤



Strax efter fars dag kom barnens farmor och farfar hit och hälsade på oss. 
Vi fikade tillsammans i novembersolen på verandan.






Dagny ville ha rosen men den var inte lika god som den såg ut. Bläää sa hon. 

Längst en av våra promenader finns ett förfallet hus. Farstukvisten på det huset är så mysig så jag brukar sätta mig en stund där och fåndér.

Vi har alla varit sjuka i november. Dagny och jag är nu friska men Anders dras fortfarande av en släng av förkylningen. 


Jag, Anne-Lie och Tage har varit på ullkurs på Dolttorpet i Häggenås. Tillverka din egen ullkrans med ex tovade ullhjärtan. 




Dagny är julsugen och hämtade sin tomteluva. 

Dagny gillar att rita. Hon gillar plåster också. ❤

Novemberutsikt från garaget.

Vi har besökt Shoppisen och handlat lite begagnade barnkläder. 


Det kom ett paket med posten från Offerdal. I paketet låg en virkad myltamössa till Dagny och ett par virkade conversetofflor till Tage från vår kompis Rosa. 



Jag har också haft min första Carinterrier här som var i behov av att trimmas. 

Nisse känner en viss skepsis när instruktionsboken ligger uppslagen på trimbordet... 

Efter trimningen. Nisse var väldigt snäll och personlig 

Vi softar här hemma. Jag har gjort i ordning en burk med pixiböcker som står i köksfönstret.



Dagny laddar för Lucia och provar kronan som kom med posten från mormor och morfar. 
Den var lite stor så i år kanske hon får vara tärna. 

Min bror, svägerska och pappa kom hit och hälsade på oss i helgen torsdag till söndag. Jättemysigt. Vi har umgåtts, promenerat och min svägerska passade på att ta en ridtur på Oddur.




På lördagen bakade jag en björnbärstårta. 
Min svägerska fyllde år i måndags så vi firade henne några dagar i förväg.  


Igår gick jag ensam! på promenad med hundarna. 
Jag njöt av det vackra vädret och kändes ovanligt att inte ha med barnvagn och/eller sele. 





På eftermiddagen åkte jag och Tage in till stan och mötte upp med min syster som var i Östersund en kort tur via jobbet. Vi kikade lite i affärer och åt middag tillsammans på Ecocafét innan vi skildes åt igen efter en mysig eftermiddag och kväll tillsammans. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar