torsdag 4 juli 2024

Maries 50-års kalas

Vår vän sedan 20 år tillbaka fyllde 50 år idag. Vi var inbjudna till Marie kalas. Det var så välgörande att få åka iväg och fira Marie omgivna av fin stämning, god mat och bland trevliga människor. 

Dagny klickade ihop med Moa och Tage hittade också lekkompisar bland gästerna. 

Jag är så nöjd med Maries present! Ett tatueringsbidrag på den nya studion Staaren tattoo. En nyöppnat ställe men med bästa innehållet. Nämligen tjejerna från gamla Mans ruin! Jag tror Marie också blev glad. 

Bostadsområdet i Torvalla med radhus och tillhörande kvarterslokal är för mig som att kliva tillbaka till min barndom och uppväxt. Husen med de små uteplatserna, de många lekplatserna, garagelängorna en bit ifrån är precis likadana som mitt barndomshem. Bägge radhusområdena är byggda 1980. Tom toaletten i kvarterslokalen i Torvalla hade samma våtrumsmatta som vi hade i Kungsängen innan mina föräldrar renoverade badrummen. Jag kan verkligen förstå de många plussen med att bo så. Ungar i varenda hus, gemenskap mellan grannar, inte jättemycket tomt osv att sköta om. Ett trivsamt område. 

Tack för Marie, hennes tre barn och kvällens trevliga 50-års kalas. ❤️🙏🌞🎂💐😊🍀👌

Grattis fina, kloka, generösa, schyssta, hjälpsamma Marie på 50-års dagen!

Moa och Dagny.

Festlokalen lokaliserad. 



Vad bra det var att det fanns en lekplats 
precis utanför festlokalen tyckte Tage! 

Maries tre fina barn.
Kajsa, Emil och Moa. 

Lillasyster och storasyster. 

Tage är draperad i loppis. 
Allt är secondhand utom kepsen. 
Dagnys klänning även den secondhand. 


Marie får hjälp med paketöppningen. 

Mitt senaste loppisfynd. 
En vacker klänning för 30 kronor. 
Plus secondhandstövlar och secondhandskärp. 

Tage hittade lekkompisar på kalaset. 

Kände mig fin i min nya klänning. 

Secondhandringar, secondhandarmband
och secondhandnagellack. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar