fredag 3 juli 2020

Verksamhetshästar

Igår red jag och en granne ner hästarna till min kompis i Häggenås som har en mindre hästverksamhet.

Det passade sig nämligen så bra att hon hörde av sig till mig och undrade om hon ev kunde låna Kaisa till ett ridläger till en av deltagarna och ha Oddur själv som ridhäst på turerna. Detta visade sig sammanfalla med vår eventuella semestertripp ner till stugan i Skåne.

Jag hade organiserat annan hästvakt men då föll det sig så bra att hästarna fick hästvakt på bortaplan istället och samtidigt få agera lite verksamhetshästar. På köpet får de miljöombyte, miljöträning och komma ut och röra på sig.

Igår när vi red sista biten på små stigar blev jag plötsligt osäker på vägen då de brutit nya skogsbilvägar och det är ett tag sedan jag red till min väninna. Men så plötsligt hördes ett annat hästgnägg och stigen ledde fram oss till hennes hästhagar. På bägge sidor om oss på stigen kom nyfikna ponnyer och islandshästar och spanade in oss.

I stallet hade Maria gjort i ordning en varsin box till Oddur och Kaisa där de ska få stå över natten. Sen har hon gjort i ordning en egen hage till dom. 

Dom var så nöjd där dom stod i Marias mysiga stall och mumsade hö när vi for hem.

Nytagna bilder på sommarhästarna här hemma:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar