måndag 7 oktober 2019

Viltspår och eftersök

Denna helg har jag och Winston spenderat på en Viltspår och eftersökskurs hos Sjöbackens i Getåsen på Forswards.

Winston har så mycket motor, så stor arbetslust och han tycket det här är jätteroligt! Det gör jag också.    :D 

Sista spåret som vi gick på söndagen var svårare än vi gått tidigare. Det var nattgammalt, hade bloduppehåll och två återgångar. Winston klarade uppgiften jättebra. Nu måste vi spåra mer och få mer rutin, bli mer samkörda. Jag måste lära mig att bli en bättre spårförare och har fått lite hemläxor att tänka på och öva mig i att läsa Winston i spåret. 

Vi har jobbat så bra, träffat många jättemysiga människor och hundar, tillbringar helgen i fantastisk miljö. Vi har ätit god mat och haft tur med vädret. 

Underbar helg! 😍






































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar