fredag 25 oktober 2019

En Stockholmsresa

För två veckor sedan åkte jag och barnen till Stockholm i drygt en vecka. Vi hann med så mycket roligt men huvudanledningen var att uppvakta min pappa på hans 70 års dag! 

Vi var på Nordiska museet och Vasamuseet. Dagny vill att vi läser tidningen om Vasaskeppet varje kväll och är väldigt fascinerad av hela historien. 

Pappas födelsedag firades i dagarna två med dels ett supertrevligt lunchbesök på Friiberghs herrgård och sedan ett regelrätt kalas hemma hos mamma och pappa på själva födelsedagen. Vid dessa tillfällen fick vi träffa mina syskon och svåger och svägerska. 

Det blev även ett besök på Bro simhall, kondisbesök i Kallhälls centrum och besök av min barndomsvän Eva och hennes lille Bo 4 månader. 

Vi träffade min moster, min kusin med man och barnens underbara tremänningar en dag i Bromma. De äldre sysslingarna tar så väl hand om Dagny och Tage. Vilken lycka! 

Vi var inne i stan, jag passade på att köpa nya Dr Martens äntligen! Vi for till Haga och besökte Fjärilshuset, åkte pendeltåg, spårvagn och gick promenader till lekparken i bostadsområdet. 

Vi har haft det så himla bra och barnen är en fröjd att resa med! 






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar