tisdag 19 februari 2019

Vardag

Ute råder blankis så vi är ganska mycket inne och leker, busar och målar. 

Jag har på mig mina icebugsskor och rider t.o.m i dom. Oddur har också broddar. Vi skrittar bara nu pga underlaget och tränar på halvhalter. 

Idag skjutsade jag och Tage Dagny till förskolan igen. 5 timmar tis, ons och torsdag. Igår när jag berättade att hon skulle åka dit blev hon glad. 

Hon blev också glad igår när Anders kom hem med en gul leksaksbil som han själv hade när han var liten. 

Tage är intresserad av mat och igår fick han smaka sitt livs andra lilla grötportion. En annan stor morgonhändelse här igår var att Dagny upptäckte att fåglarna äntligen har hittat igen vår fina fågelmatare på fönstret som jag fick i födelsedagspresent, för tre månader sedan... 😄





Tages livs andra lilla grötportion. 

Mina nya gröna små ljuslyktor från Ica Häggen passade så fint i vårat gröna kök.
(Liksom den vackra alla hjärtansdag buketten Anders kom hem med till mig...
😍💗 


Gokillen snart 6 månader. 

Bamsemuggen är favorit just nu. 

Det roliga parkeringsgaraget som Dagny fick av sin tremänning Samuel. 

Tage vill verkligen ligga ner och förflytta sig.
Han kan rulla runt och har även börjat att förflytta sig framåt lite grann. 
Han vill liksom skjuta ifrån om han har möjlighet 

Det är roligt att vara inne i mammas skrubb och pilla med hennes grejer...

Gåstolen är populär. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar