tisdag 7 augusti 2018

Nytt bete

Till följd av den torra sommaren har det växt så dåligt på hästarnas bete. Vi märker att det börjar bli dags att fixa nytt bete till dom nu. 

Vi har, till skillnad från många andra, lyxen att ha mer användbar mark till hästarna där det växer allsköns ting. Ovanför deras nuvarande bete har vi ett område som var åkermark en gång i tiden men den slutade att brukas på 70-talet och har sedan dess fått växa fritt. 

Vi kallar det vår "djungel". Det finns massa olika lövträd och jag är övertygad om att hästarna kan hitta allt möjligt ätbart där uppe i djungeln. 

Frågan är bara om vi någonsin kommer att få se röken av dom igen. Jag kan nämligen tänka mig att de kommer älska sitt nya tillhåll. För just idag började min kära man att hägna in detta nya område. 

Efter ett tag tog jag, Dagny och hundarna en promenad upp till Anders med vatten och fika. Det var uppskattat med lite energipåfyllning denna varma dag. 

Sen gick vi tillbaka hem i snigelfart (det är mitt standardtempo just nu). 

Anders är kvar och stängslar och jag ska börja med middagen. Våra grannar kommer över på lite tacokväll om en stund. 😊




Snigelmamman och Lillebror. 
2 veckor till beräknad förlossning. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar