lördag 4 augusti 2018

En stadsdag och lädersmörj

I onsdags åkte vi in till stan för att uträtta en del ärenden. Bland annat hade vi bestämt oss för att inför den kommande årliga storstädningen av stallet äntligen införskaffa den där grovdammsugaren! En inköp som vi tänkt att göra i flera år. 

Klockan gick och Anders kom på att om vi stannade och åt middag i stan kunde vi sedan åka till Stortorget till veteranbilsklubbens sammankomst som sker varje onsdagskväll mellan kl 18 och 19 hela sommaren.  Vi hade, som vi ofta gör, tagit Ford-56 an till stan så vi parkerade på Stortorget.

Sedan gick vi till ett nyöppnat hamburgerhak som vår svåger tipsat om. Bastard burgers hade riktigt goda hamburgare med lokalproducerat kött. Lite lyxigare och lite dyrare hamburgare. Jag gillade stripsen av sötpotatis men Anders föredrar vanliga. 

Klockan sju hade mörka moln tornat upp sig på himlen och veteranbilsgänget startade sina bilar mot vidare färd mot en kvällsfika på Wångens värdshus i Alsen.   

Jag och Anders valde att åka hem istället. Jag hade ju nämligen tänkt att sätta sig på verandan och putsa hästarnas läderprylar och lyssna på regnet.

Först rengjorde jag allt med lädertvål för att sedan smörja allt med läderfett. Gelepaddarna fick sig också en omgång i såpabad och sadelöverdrag, gimmor och annat dammigt i tyg åkte in i tvättmaskinen.

Det årliga stallstädet är påbörjat! 😀 










Jag satt på verandan och smorde men utan något regn i sikte. 

Den nya städhjälpen! : D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar