söndag 29 juli 2018

Besök av en gymnasiekompis med familj

Mitt första gymnasieår gick jag på Stockholms Estetiska Gymnasium i Solna. I början av andra ring hoppade jag av och bytte till Samhällsvetenskapliga programmet på Upplands-brogymnasium i Kungsängen men det är en annan historia.  

Under det där året på STEG lärde jag känna en Erica från Hagsätra och vår vänskap har hållit i sig under åren. 

I perioder hörs vi ganska ofta och sen kan det plötsligt gå flera år mellan varven. Men när vi väl hörs eller syns är det preciiis som vanligt och som det var 1999 när vi lärde känna varandra. 

Nu bor familjen i Hammarby och gjorde en Norrlandsroadtrip upp till hennes kille Andreas familj i Boden (där han kommer ifrån), och stannade till några dagar hos oss på sin resa tillbaka till Stockholm. 

Vi badade i Hårkan gånger flera. Vi fick testa på lite geocatching. Var in en tur till Östersund och tillbringade tid här hemma och umgicks. 

Efter-badet-fika vid Hårkan. 

Greta och Winston myser. 

Sonen Adrians familjeporträtt av 
mig (med bebis i magen), Dagny och Anders. 

Winston hängde med och simmade som en galning i Hårkan. 

Kvällssamtalen på verandan till 
halv 2 på nätterna när barnen gått och lagt sig.
: )  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar