fredag 20 april 2018

April april

April har snart passerat med ett innehåll av olika de slag. 
Bland annat: 

Lite fortsatt husrenovering. 
Det går långsamt på den fronten men Anders har sista 
dagarna fortsatt att sätta upp väggskivor i hallen. 
Det blir jättefint. 

Vi har fått värme och snösmältningen har äntligen kommit igång. 

Vi har varit på Storsjöbadet.


Vi har haft Dagnys farbröder på besök från Norge. 
Vi fick en trevlig middagskväll tillsammans. 

Vi skottar snö. 


Båda hundarna har fått bada och Norma har jag trimmat ner i en vårfrisyr.
Fast snyggast blir hon alltid några veckor efter trimningen.

Jag har fått sällskap på ridturer av familjen. 


Vi har fått träffa våra vänners nyfödda lilla Elsy. 

Hästpyssel och ridturer. 

Öppet hus och invigning i F4hundcenters nya lokaler på Försön. 


Dagny är som mamma, kan konsten att somna lätt. 

Vi mockar hästarnas boxar. 


Vi konstaterar att det nog inte är många vintrar som 
vi kommer att få uppleva snömängden som kommit detta år. 

Vi har varit på konditori vid Blå center med "Cars and coffe" 

Jag och min duktiga medryttare Moa har varit på tur med bägge hästarna. 



Jag har hyrt Granithallen för lite hundträning med kompisar. 
Ett skönt gäng kvinnor och en härlig blandning av hundar. 
Längst till vänster: Finnstövaren Tango, längst bak i raden Schäfern Kenzo (knappt synlig). 
Den vita hunden är Aska som är en blandning av Huskey och Samojed. 
Därefter Winston - kh.Collie, Rysstövaren Pricken och Australien cattledogtiken Kaya.  

Vi har blivit bjudna på paltmiddag hos grannarna. 


Mer hästpyssel.


Ballonglek (tills hundarna inte kunde låta bli att panga alla Dagnys ballonger...)


Vi har också uppvaktat Anders föräldrar och firat deras bröllopsdag i Lugnvik. 
För ovanlighetens skull var alla syskon på plats! Alla fem plus svågrar och 3 av Dagnys 5 kusiner. 
Mycket trevligt och gott. 

I övrigt vävs såklart arbete, hundpromenader och lite uträttande av ärenden in i Aprilvardagen. 

2 kommentarer:

  1. Oj, vad ni hinner med -vilka härliga bilder! Och sovbilden, så störtskön 😍 Inget av mina barn hade gått att lägga sådär...

    SvaraRadera
  2. Mossfolk:
    Det är verkligen en fördel med de bloggeliga resuméerna, att man ser att man gör en hel del. Även de månader som från början kan kännas lite som "vad har vi gjort egentligen?". Att ha lätt för att somna som jag har och ofta även Dagny är en ynnest! Jag har flera vänner som sliter ont med sömnbesvär.

    SvaraRadera