torsdag 14 december 2017

Luciafika

Det blev inget luciatåg för vår del igår. På morgonen for jag iväg till min frissa i Häggenås för sista gången då hon ska avsluta sitt företag pga värk av allt statiskt arbete. Jag klippte toppar och blonderade slingor och det var behövligt. Sist jag var dit var för ca 7 månader sedan. Nu ska jag hitta en ny frisör. 

Vi var hemma med Dagny som har varit lite krasslig men helt på bättringsvägen. 4 nya tänder har också precis tittat fram. Dagen förmörkades av att Dagny föll ner från sängen och drog på sig en fläskläpp och näsblod. 

Kvällen avslutades dock på ett mycket trivsamt och fridfullt sätt. Vi hade lussefikakväll hemma hos våra vänner och grannar på luciakvällen. Deras äldste son och hans son var också där och förgyllde kvällen. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar