torsdag 14 december 2017

Huset före och efter

Det har hänt mycket med vår gård de senaste 9 åren. Bland annat har huset renoverats och byggts ut. 

Vi har gjort mycket själva, försakat en del som andra unnar sig, som att resa utomlands tex. Vi levde väldigt påvert under flera år med bla kallvatten i köket, endast vedeldat i en längre period. Inget handfat på wc:n. Endast en stegliknande trappa till övervåningen och dåligt isolerat. Väldigt sliten och enkel standard i flera år helt enkelt. 

Vi har också haft fantastiskt duktiga hantverkare under fasen då vi byggde ut. Häggenås bygg får betyg 5 av 5 möjliga! 

Priset, och då menar jag långt ifrån bara det kontanta priset, var högt och planen "skuldfri vid 40" har vi fått revidera en hel del... Men med facit i hand: Det var värt det, och det var vårt sätt att nå drömgården. 

Ett stort och vackert hus på landet med  punschveranda, stall och verkstad. Men jag ska inte sticka under stol med att en 1:a i Torvalla känts lockande många gånger under årens lopp, när jag i perioder tappat tron på projektet. 

Nu är vi snart i mål (underhållsfasen), och jag kan ibland inte fatta att vi nått hit! Ofta stannar jag bara till och beundrar och begrundar vårt fina ställe. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar