onsdag 4 oktober 2017

Septemberresumé

September har passerat och när jag nu tittar i backspegeln inser jag att vi haft för oss en hel del. Min pappa har varit upp och hjälpt oss med bland annat målningen. Vår hantverkare har jobbat vidare med husets kuttersmycke. En makalöst fin punschveranda!  

Även jag och Anders jobbar vidare med huset och gården. Dagny har hunnit bli 1,5 år och vi har varit på en jättebra barnteater för de allra minsta. Vår schnauzer Norma fyllde 10 år nu i slutet av september, och det känns fullt rimligt. Det har hänt så mycket sedan vi hämtade hem vår svarta valp i Sala och åkte hem till lägenheten på Frösön som vi bodde i då. Ett annat liv. 

Hästarna har fått träckprov tagna och analyserade. Kaisa hade pyttelite av en mask, i övrigt ingenting på någon av hästarna. Jag extraodlade även på stora blodmasken och springmask men noll på dessa. Oddurs medryttartjejer har skaffat egna hästar men han har en ny supergullig och duktig tjej som har börjat att rida. 

Vi har haft en del umgänge med våra fina kamrater. Middagar, promenader, fikaträffar, ett 50-års kalas för en kompis i byn samt afterwork. Vi har träffat Dagnys farmor och farfar och min syster har varit upp till Östersund. Vi har bland annat varit med Dagny på Storsjöbadet. I september var det även dags att börja med yogan igen. Så skönt och mjukgörande för kropp och själ i höstrusket. 

Vi har åkt på veteranbilklubbens onsdagsfikaträffar och jag, Dagny och Hector körde ett veteranbilrally på ca 15 mil med start och målgång i Hammerdal. 

September var också den månaden när jag började att arbeta igen efter att ha varit hemma och föräldraledig i 1,5 år. Det känns toppen! Vi är så lyckligt lottade som har arbetstider som gör att Dagny inte behöver gå på dagis nu när hon fortfarande är så liten. Hittills har hon varit hos dagmamma/helgfamiljen två pass i september när både jag och Anders har jobbat och det har gått jättebra. 

Lite tungt kan det kännas med husrenovering och att vi fortfarande har en hel del kvar att göra innan "vi är i fas" här på gården, MEN, på det stora hela finns det så mycket jag är tacksam för just nu! 















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar