fredag 26 maj 2017

Hundprylar

Jag tycker om att köpa saker till mina djur. Jag är dock ingen som "går bananas" utan lite mer åt lagomhållet tycker jag själv. Jag minns jätteväl den första grimman som jag köpte till min sköthäst på Rastaborgs ridskola på Ekerö för tusen år sedan. Att sedan drömmen att ha en (TVÅ!) egna hästar och hundar att köpa saker till känns fortfarande speciellt och roligt.

För ett par år sedan köpte jag en varsin Metizosele till hundarna. Svarta djur tycker jag klär så bra i rött så Norma fick en röd och Winston en svart. Oddur har också en del röda saker som han är jättefin i. 

Med Metizoselarna kan man fästa kopplet antingen på ryggen eller framme på bringan. Ingen av hundarna går exemplariskt i koppel (inte superdåligt heller) så jag har ofta haft kopplet fäst på bringan, vilket tar udden av kraften när de drar. Anders tycker däremot inte alls om konceptet utan använder halsbanden. 

Jag har varit nöjd med selarna men sen pajjade Winston själv sin sele och tanken var att min kompis skulle laga den. 

Men så var vi på hundträning och i lokalen sålde de olika hundgrejer. Bland annat Hurttas Y-selar och bekväma tygkoppel med en smart metallring i handtagsöglan, som underlättar när man binder upp dom. Jag lånade en Y-sele till Norma när hon var nyopererad och tyckte om den. Såååå jag var då nödgad att införskaffa en snygg grön Y-sele till Winston och ett matchande koppel...  


Winston i sin nya sele och koppel. 


Norma med sitt röda hurttahalsband och sin röda Metizosele. 

Jag gillar att selarna och halsbanden har insydda reflexer. 

Barnprylar är också kul, men där finns det ju mer eller mindre roliga inköp.
Den här bodyn som jag hittade till nedsatt pris sist vi var 
till stan är ett exempel på ett roligt inköp... 
😄



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar