onsdag 17 maj 2017

Hästkurs

I helgen var det andra gneistikurstillfället av Horsemanshipkursen för Annelie Thors. Jag, Oddur och Dagny tillbringade dagen i Tullus hos Camilla och Hjalti. Vi fick lära oss många nya spännande och bra saker. Kursen består av tre heldagar. Först var det en teoridag och sedan två dagar med häst. 

Oddur var så lyhörd, trygg och duktig. Han passar mig så bra!! Dagny var också duktig och flera personer hjälpte mig med henne när det var min och Oddurs tur att träna.

Kursen hjälper oss att bättre förstå hur hästar fungerar och vilka olika hästtyper det finns. Vi får lära oss hur vi kan bli tydligare, tryggare, roligare och mjukare ledare för hästarna genom att lära oss att dels läsa av hästarna bättre men också tekniker för vår kommunikation med hästarna. 

Jag är så nöjd!    

Oddur och jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar