torsdag 28 januari 2016

En antydan till vårvinter

Julen är bortplockad. Vårgardiner pryder fönstren och på bordet lyser en bukett tulpaner upp tillvaron. Den stränga kylan har gett vika för några dagar med blidväder. Några enstaka minusgrader och när klockan slår 15:00 är det fortfarande ljust ute. 

En känsla av vårvinter smyger sig på och det känns riktigt riktigt bra! 

Jobb, djur, vänner och vardag flyter på. I helgen hade vi besök av vår kära Familjen L. Jag och Winston fortsätter att träna lite nosework. 

               

Vår nya fina lilla hästfröken Kaisa acklimatiserar sig mer och mer. Hon var inte helt förtjust i box från början och hon har nog inte stått i box tidigare. Men det är ett bra sätt för mig att reglera deras matintag. Kaisa behöver mer mat än Oddur, och då kan hon få mycket hö på natten. Nu efter två veckor så är hon mer tillfreds med att spendera natten i box. Vi har tagit små promenader med hästarna och det är så bra att ha trygga Oddur med som förebild. 

Hon har också blivit lugnare när hon blir ensam i hagen då Oddur försvinner iväg på ridturer. Lilla fröken Kaisa är bara helt ljuvlig. Så snäll, social och gosig, och har på bara två veckor anpassat sig så fint till sin nya tillvaro. Hon är verkligen lätt att tycka om och charmas av. 

I söndags var jag iväg på styrelsemöte med Jämtlands islandshästförening. Jag har suttit med i både kursutskottet och i styrelsen. Jag har bestämt mig för att fortsätta i kursutskottet, men att hoppa av styrelsen inför 2016. Då kan jag lägga allt krut på att ordna roliga kurser för föreningens medlemmar. 

I helgen som kommer är det ytterligare ett föreningsmöte. När vi flyttade hit för snart 8 år sedan gick jag med i byns festkommitté. därefter blev det lite styrelsearbete och sedan några år tillbaka sitter jag med i valberedningen. Ett arbete som är roligt när folk tar på sig uppdrag i föreningen och känns fullkomligt supertrist när man ringer, skriver och värvar men inte finner folk som vill engagera sig. 

Börjar bli dags att sätta punkt och fixa stallet innan jobbet kallar. Därefter tar jag ledig helg! :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar