söndag 5 april 2015

Ridning och Självkänsla

För ett par månader sedan på ett Gneistimöte beslutades det att jag, Helené och B skulle gå in i föreningens kursutskott. 

Vi har planerat ett par kurser under året. Bland annat en 3-dagars kurs i Ridning och Självkänsla för Haffi Gislason. 

Till denna kurs anmälde vi oss själva till då den verkade så givande. Anläggningen vi bokade för detta evenemang var Wången i Alsen. Boxar, hagar, ridhus, ovalbana, föreläsningssal, stugor och mat på Wärdshuset spikades för kursen. 

I onsdags packade vi in hästarna, sadlar, borstar, träns, grimmor, täcken, sängkläder, 16 höpåsar, fika, kläder mm och begav oss till Krokoms station där vi hämtade upp vår kursledare Haffi. 

Ur tåget kliver en strålande människa ner på perrongen och tillsammans styr vi kosan mot Wången. 

Kursen har bestått i dels två ridpass per dag, men också flera föreläsningar om hur man bygger upp sin egen självkänsla. 

Kursen präglades av så mycket glädje, värme, ödmjukhet. Jag tror alla kände att vi utvecklades mycket med våra respektive hästar och fick så många bra verktyg i det fortsatta arbetet med självkänslan. 

Vi kom hem i fredags och tankarna snurrar fortfarande runt om det vi upplevde under kursen. Jag är så tacksam för att jag och Oddur hoppade på detta. Alla fina människor som vi förhoppningsvis kan träffa på andra äventyr i framtiden. Nya tankar, lärdomar, så mycket värme och förmånen att ha fått träffa Haffi. Han visade sig vara en enastående person och förebild. :)


Oddur är redo för att lastas.

Mot Wången. Snjáll och Oddur. 

Gänget från Sörbygården. 

En nyss inriden unghäst. 

Jag lär mig av de andra. 

Matte C med sin fina Ari. 

Span från läktaren. 

Helené, Haffi och Jag efter ett av ridpassen. 

Jag och Oddur i djup koncentration. 

På väg ner från stugan till frukostbuffén klockan 7 på morgonen. 

Helené och Snacken. 


Föreläsning för alla intresserade. 

Här är ytterligare en unghäst som är i startgroparna i inridningen. 

Haffi


Glädje

Jag och Oddur

Wången. 

Helené och Snacken.

Alla kursdeltagare, minus fotografen. 

B nådde nya höjde med sin fina Orka. Det riktigt lös om dem. 

Fokuserade åhörare. 

En tredje unghäst som knappt var insutten. 

Efter 3 dagar med fantastiska kursdagar packade och städade vi ut oss. 
Min underbara make kom och hämtade oss. 

Väl hemma somnade jag mycket nöjd, nästan ögonblickligen... :)  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar