fredag 6 december 2013

Julgranshämtning och julstök

Idag hoppade vi och hundarna in i Jeepen och rattade ner mot vårat skogsskifte. Vi fick pulsa en bit från vägen. Föst över en myr som heter Flakaflon, och sedan kommer man in på vårat skifte.

Väl framme gick vi och spanade in eventuella julgranar en stund innan vi bestämde oss för två stycken som både var fina och som dessutom växte alldeless kloss intill andra granar och därför inte kändes onödiga att såga ner.

Tillbaka till bilen bar vi sedan två granar. En till vardagsrummet och en utomhusgran. Denna lilla expedition gav mersmak så vi fortsatte sedan med julstöket. Vi letade fram lite julsaker nere i fjöset.
 
Adventsljusstaken pryds av två små gamla tomtar. Jag gillar verkligen tomtar i äldre tappning.

Anders och Norma är glada över gran.1.

Utomhusgranen lyser upp så trivsamt i midvintermörkret.
 

Jag har inte haft julgran på många många år. Därför fick denna bli pyntad extra tidigt för att kompensera för alla år utan gran,








Julstök är trivsamt.

Vi har fått en del gamla juldukar av mamma och pappa. Denna blev perfekt på radion!


1 kommentar:

  1. Å vad mysigt att kunna gå ut i skogen och hämta sin gran!
    Jag ser så mycket fram emot att ha gran i år -vi har ju inte riktigt haft plats för det förut. Men vår blir väl inhandlad på statoil kan jag tänka mig ;)
    Spännande att se hur katterna reagerar. Jag funderar redan på hur jag törs göra med glittret... fast här kläs ingen gran innan dagen före julafton!

    SvaraRadera