fredag 11 januari 2013

Ny dragsele från Sundpro

Nu när vi åker spark frekvent, och Norma faktiskt drar rejält, har jag tänkt att investera i en bättre dragsele.

Efter att ha frågat runt lite på fejjan så var det flera av mina hundkamrater som rekommenderade de handgjorda selarna på Sundpro. Ett litet företag i Duved med 25 års erfarenhet av att tillverka dragselar.

Materialet är det samma som klättrare använder, och är tåligt på alla vis samt suger ej åt sig fukt och har insydda reflexband. Jag ringde och fick veta att jag var så välkommen att ta med min hund Norma för enskild utprovning. Skulle ingen färdig sele passa perfekt så skulle den justeras / sys om på plats.

Väl framme i Duved blev vi mottagna av dels den trevliga kvinnan bakom företaget, men också av två stora vackra Grönlandshundar som låg och mös i snön och de 13 minusgraderna som rådde. Idag invigde vi den nya selen samt det resårkoppel som jag också investerade i.

Norma tycker detta är våldsamt roligt! :-D

Bildkavalkad på min exalterade Drag-Schnauzer!

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar