fredag 18 januari 2013

Ett vykort i brevlådan

Det damp ned ett vykort med tillhörande brev från mamma och pappa.

Tänk att man i Skåne har tryckt vykort med vår hund Norma på!

 
Som en parentes måste jag bara understryka hur mycket jag älskar handskrivna brev och vykort. Som yngre hade jag många brevvänner.

Det fina med att finna ett handskrivet kuvert, och genom handstilen på den skrivna adressen kunna känna igen och lista ut vem brevet kommer ifrån innan man ens har öppnat det.

Med brev och vykort är det lite på samma vis som med bloggkommentarer. Man måste själv vara en flitig brev- och vykortsskrivare för att belönas med detsamma.

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det härligt med handskrivna brev och kort! Jag blir jätteglad när det dimper ner något... Men måste nog tillstå att jag skriver fler än jag får.

    Gällande kommentarer har du förstås också rätt. Kruxet är bara att alla de bloggar jag läste tidigare uppdateras alltmer sällan. Folk som skrev dagligen skriver på sin höjd någon gång i veckan... med vissa undantag förstås :)

    SvaraRadera
  2. mossfolk: Bloggtorka verkar drabba många. Det kanske bara var en fluga detta med bloggar... ;-)

    SvaraRadera