onsdag 13 februari 2019

Ridlektion

En granne och hästtjej har plogat upp en plan på en av sina lägdor och tagit hem en ridinstruktör till byn. Hon har bjudit in alla oss som har hästar att komma och träna. 

Tyvärr missade jag förra gången då vi blev sjuk, men i går kväll hängde vi på. 

Oj så roligt det var! Instruktören var jätteduktigt, ödmjuk, sympatisk och jobbar som ridlärare på ett av ridgymnasierna här i länet. 

Oddur och jag var ringrostiga, vi har inte ridit lektion på länge och jag kom ju nyligen igång med ridandet öht efter förlossningen, men sååå nyttigt och roooooligt! 

Jag och Oddur var så nöjda och glada när vi traskade hem längst byvägen i går kväll. En riktig energiboost.  

Tage, som blivit ganska mammig, hade dock inte varit fullt lika nöjd under tiden jag var borta. Men Anders kämpade på med att få honom att känna sig lite bättre till mods på alla möjliga vis. ❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar