lördag 13 januari 2018

Julgransplundring och bad

Igår var vi på Öppna förskolans julgransplundring i Lit. Där vankades det lek, fiskdamm, dans, marängsviss, sångstund och ännu mera lek. Dagny tycker om att vara på Öppna förskolan och hon som håller i det är så bra! Hon ordnar massa bra temadagar, pyssel, gemensamma bad, fjällturer, sångstunder mm mm. 

Dagen innan efter att jag slutat mitt arbetsdygn på morgonen åkte jag hem. Efter lite hästfix (jag) och snöskottning (Anders) packade vi ryggsäckarna med badkläder.  Ofta turas vi om med våra respektive göromål och den andre är med Dagny. Ofta är hon med också men inte alltid. 

Vi slängde i oss lite lunch och åkte sen tillsammans till Storsjöbadet. Vi är alla tre stora fan av att bada, och eftersom vi har förmånen att göra saker på andra tider när de flesta andra jobbar, tack vare våra superarbetstider, så får vi ofta ha badet nästan för oss själva. SÅ LYXIGT! 

Nu är det helg igen. Anders är på jobbet som alla andra helger och jag har min lediga helg. Vi tar väl en promenad med hundarna i den strålande men kalla (-15,3) vinterdagen och sen får vi se vad som händer. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar