måndag 31 januari 2022

Coronakarantän

Det dröjde ca 4 dagar innan resten av familjen också fick corona. 

Vi är sjuka (främst de första dagarna) men sen inte sängliggande sjuka. 

Så vad ägnar vi dessa coronasjuka karantändagar åt?

Jo, vi åker spark med hundar. Bygger briojärnväg och planterar om lite blommor. Vi pysslar, ramlar och får fläskläpp på klinkergolv pga spring i benen i kombination med hala tjocksockar. 

Vi hästfixar, eldar, åker skoter och kälke. Vi tittat på film och äter god mat. Ikväll gjorde jag crepes med champinionstuvning för första gången på många många år. 

Anders har monterat en tv i sovrummet. Lyx! En tv som annonserades ut gratis då fästet gått sönder. 

Jag har rensat och skurat min gå-in-garderob för första gången på eeeevighter, samt min klädkammare. Jag hittade en uppsättning fina ljushållare som jag köpte till badrummet på nån superrea på Mio för länge sedan. Kunde pga raffs-Tage inte sätta upp dom då och hade lite glömt bort dom. Men nu fick de sina platser i badrumsfönstren. Mysigt blev det.  

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar