onsdag 1 december 2021

Hemmadag

 Idag var vi hemma, jag och barnen. Morgonen började tidigt då Tage vaknade och kände att det var dags att stiga upp.

Nere i köket väntade tågpaketkallendern idag den 1 december. Barnen var entusiastiska åt sina kalenderar och de julgransprydnader som låg i deras respektive paket. En papparkaksgubbe och en ängel i plåt. 

Barnen har fått (en vit gröt) på dagis som de tycker om. Igår lovade jag att göra mannagrynsgröt till frukost och se om det var den gröten de menade. Tage ville även ha lite glögg. Själv drack jag kaffe i vanlig ordning. 

Någon gång efter frukost så var det tid för påklädning. Lager på lager med ullunderställ och fleecedressar tar tid. Sockor, snölås, balaklava och turtlenecks. Men så äntligen kom vi iväg på en sparktur i den vackra vinterdagen. 

Väl hemma var det dags för att ge hästarna lunch och sedan mat till oss. Jag åt gårdagens köttgryta. Barnen nudlar... 

På eftermiddagen har vi borstat hundar, lekt, roddat med disk samt skärmtittande. 

Jag och Dagny fastnade framför en jättebra serie om keramiker. Vi var båda två fängslade av Dreja - en kärlekshistoria

Solen börjar dala och det är åter dags att börja med middagen. Anders kommer snart hem och ikväll är det Luciaträning på Föreningshuset. 



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar