måndag 27 september 2021

En vardagsmåndag

 Tage har blivit förkyld igen så vi två var hemma och Dagny fick gå på dagis själv idag.

Vi har skjutsat och hämtat Dagny. Vi har börjat med den årliga storstädningen av stallet. Vi pysslade lite med hästarna. Jag slog in lite julklappar som jag loppade på röda korset i förra veckan. 

Jag har premiärlagat klassikern Plommonspäckad fläskkarré med brunsås, kokt potatis, äppelmos och pressgurka. En rätt som min farmor Asta var en hejjare på att få himmelskt god. Min middagsansträngning blev jättegod. Inte lika som farmors men helt okej. 

Tage har varit grym på att leka själv idag. Dagny gick igång med höstpyssel efter dagis. Vi blev inspirerade av Loke och gjorde ett lövlejon. 

Efter middagen skjutsade Anders Dagny på bamsegympa i Lit. Vi anmälde Tage till gruppen innan men tyvärr var den redan full för hans åldersgrupp. Så vi passade på att stöka undan efter middagen och lekte lite till samt kvällsfikade.

Klockan har slagit 19. Ute har det blivit mörkt och det är dags för kvällsbestyren igen. Pyjamas, tandborstning, saga och förbereda morgondagen en smula. 


Efterdagispyssel

Ett lejon. 




Bästa hjälpsamma lilla gokillen min! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar