lördag 30 maj 2020

Kalla Maj

Maj har präglats av kyla och Corona. 
Vi är ganska isolerade. När min fina svärmor fyllde 80 stod vi nedanför deras bro och gratulerade. Dagny tyckte det var väldigt tråkigt att inte få gå in hos farmor och farfar. "Men jag äj inte sjuk famo!" sa hon. 

Vi hade ett inplanerat besök nu i Maj av mina föräldrar med det ställde vi också in till följd av Corona. 

Maj har varit så kall så kall och det har snöat så många av månadens dagar. I stan har lite grönt börjat att slå ut men här i vår trädgården har björkarna inte ens fått musöron och det är den 1 juni i övermorgon. 

Livet rullar på med barnen, jobbet, hästar och hundar. Winston har börjat att hänga med mig på jobbet inom LSS en del. Han är en fullfjädrad naturbegåvning. Så lugn och snäll och uppskattad. 


Winston på jobbet. 
Vilken makalöst bra hund han är! 

Finfin present till barnen från min Gudmor Eva. 

Present från Johanna och Anne-Lie.
Göra-egen-glass-kit.



Ridlektion på Mulle på Dolttorpet.




Dagny fick plocka ägg inne i hönsgården. 

och leka... 

Vi plockar Tussilago och Blåsippor. 

Dagny fick brev med ifyllnadsbar teckning från Moster Emma. 
Dagny gillar regnbågar, enhörningar, vulkaner och skelett just nu.
Denna var en beställning hon gjorde. 

Winston och Zoé när Anette och barnen här här en kväll. 

Hästpyssel med fällande hästar.
Hästtandläkaren har även varit på besök. 
Oddur var jättefin i munnen men Kaisa hade lite småfix så ett återbesök väntar inom kort. 
Hästarna har även börjat att få gå och vänja sig på lite bete (brunt fjolårsgräs) nu i Maj. 


Snöbete... :-(

Räkmys för ovanlighetens skull efter att barnen lagt sig. 




Pyssel-Tage.

Dagny med sin nya Myskoxe från min vän Pirjo. 


En garagekväll med Anders. Vi hjälptes åt att mintera nya säkerhetsbälten i Ford-56:an. 



Vårkille en av de liiiite varmare dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar