söndag 11 februari 2018

Veteranbilsrally

I lördags åkte jag, Dagny, Micke och Hector tillsammans på JVBK's årliga vinterveteranbilsrally Tjälasvängen. 

Hector var chaufför och vi fick åka med i hans moderna veteranbilsvolvo. Vi fick en fin dag och åkte kringellikrok längst vackra vägar kring Kall, Järpen, Bonäshamn, Undersåker och Åre bland annat. 

God mat inmundigades i Järpen och någon vidare poäng fick vi inte, men desto trevligare hade vi. 

Flera charmiga bilar fanns att beskåda. Bla min gamla svarta Kapitän. Det känns alltid lite vemodigt att stöta på den, men när jag då tänker på att det var den bilen som finansierade min häst Kaisa känns det genast lite bättre igen. : ) 

Dagny med mammas gamla Kapitän bakom sig. 

Hector. 

Dagny och Micke. 

Jag.

Magnus med sin gamla televerksbil. 

Lite av de vackra miljöer vi färdades i under dagen. 

Dagny passade på att ta sin dagsvila under rallyt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar