söndag 12 februari 2017

Veteranbilsrally

Årets upplaga av veteranbilsrallyt Tjälasvängen gick av stapeln i lördags. Vi åkte tillsammans med Familjen L i deras två volvbilar. En PV och en 142:a. 

Killarna åkte pv och vi tjejer ställde upp i damklassen med 142:an. 

Det var en kall och solig dag. Färden gick upp i fjällvärlden kring Oviksfjällen och det var så vackert! 


Bilen var lite tjurig att få igång i den kyliga morgonen, men Anders har vanan inne. 
Det dröjde inte länge förrän den brummade igång. 


När vi åkte isväg på Storsjön så knäppte vi loss Dagny ur bilbarnstolen. 

För 10 år sedan åkte jag min första Tjälasväng. Då frös jag. 
Idag är jag klokare i mina klädval...

142:an pryds av detta vackra klistermärke. < 3 

Familjens PVpärla.

Vår chaufför i damklassen. 

Oviksfjällen närmar sig. 

Anders

Fikapause. 



PVns kylarslang gick sönder under färden men Björn lagade, Dagny bidrog med en skvätt vatten innan vi kom till ett hus där Björn fick mer vatten av generösa Oviksbor. 




Vi fick en strålande dag tillsammans! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar