söndag 4 september 2016

Miljöträningskurs

Idag åkte jag tillsammans med min duktiga medryttare S, hästarna och Dagny på en miljöträningskurs. På plats mötte mina fina vänner A och M upp. De hjälpte oss med hästar och Dagny. Helt ovärderlig hjälp som möjliggjorde dagen helt enkelt. 

Medryttare S och hästarna var så osannolikt duktiga! För Oddurs del var det hans tredje miljöträningskurs och han blir bara bättre och bättre för varje gång. 

För Kaisa var det första gången och dessutom har hon ju som oinriden unghäst levt ett ganska skyddat liv hittills. Men hon var så in i vassen duktig!!!! Hon var så positiv och klarade alla utmaningar utan några större problem. 

Vi fick gå förbi hoppande parasoll, viftande paraplyer som dessutom skvätte grus!, presenning med vatten och badankor, blinkande grejer på marken, flygiga plastband, vägarbetsskyltar mm. Vi fick leda/rida över stora fladdrande presenningar och bollhav på marken. Vi fick rida och vifta med stora flaggor, stå intill högt skramlande tunnor samt knöt fast plastband på hästarnas bakben (dock inte Kaisas då hon fortfarande är ung och oinriden). Avslutningsvis red vi igenom eldpelare och det kastades smällare. 

Den här typen av träning är så otroligt nyttig!!!

Jag kände mig så glad och stolt när jag kom hem. Allt gick så bra, alla var så duktiga och jag fick fantastisk hjälp av fina vänner.

Kaisa.

S på Oddur. De tränar på att acceptera fladdrande plastband.
Det slutade med att han accepterade fastknutna plastband i bakbenen. 

Barnvakt, tillika vän och alltiallohjälp. < 3 

Sötongen! < 3 

Jag fick så bra hjälp idag med hästarna av S och M! 

Helené och Snjáll rider med fastknutna plastband kring bakbenen. 

Flaggan introduceras för Kaisa.

Oddur och S genom elden. 

Bollhavet. 


Kaisa går över vatten och badankspresenningen. 

Anja och Kiljan tränar plastband. 

Oddur och S rider med flagga, 

Kaisa tränar eld. 

Mer eldträning. 

Dagens övningar resulterade i fyra urtrötta hästhjärnor 
samt mycket glada och nöjda kursdeltagare och åskådare.

Madde och Jämtsäker är så otroligt bra!!! 


Foton i inlägget:

A. Lagerfelt
M. Lagerfelt
E. Rasmusson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar