tisdag 31 maj 2016

Djur, familj, vänner och ett nytt träns.

Äntligen har sommaren kommit till Norderåsen. Igår slog Häggen ut och den vackraste av tider är här. Den mellan hägg och syren som min kompis Maria uttryckt det. 

I helgen kom Dagnys mormor och morfar upp till oss igen och bistod med hjälp av olika slag. Våra planer på att bygga ut torpet har tagit ett stort steg framåt då vi fått klartecken med bygglovet! En del tankeverksamhet kretsar kring de blivande rummen. I byn har det varit både fixardag och kosläpp. Våra vänner Alf och Anna kom över på lunch med sina fina hundar Calle och Oskar och Anders fortsätter med byggandet av maskinhallen. 

I går var sista tillfället av babymassagen och i brevlådan damp ett paket ned med tillhörande rörande brev och teckning från min fina guddotter. Dagny är fortsatt tillfreds med livet och har fått byta ut sin Von rosenskena mot ett par Frejkabyxor. Hon är så glad och vill verkligen kommunicera med oss och skiner upp som en sol när vi gör härmalekar tillsammans! 

Norma - Världens hungrigaste Schnauzer och 
Kaisa - världens mest generösa häst.

Teckning på mig och Dagny från guddotter Dolores. 

Calle

Oskar

Underbara dotter med sin nya Frejkabyxa. 

Oddur med sitt nya Charismaträns. 
(presenten till mig själv som jag suktat efter i snart 3 år...)
: D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar