lördag 30 maj 2009

Dra åt H*****E!!!

Ibland blir jag mörkrädd över hur människor uppträder mot andra människor.

Idag på jobbet händer följande: Jag står i kassan. En man kommer fram och skall betala det han har på vagnen. Jag blippar in hans grejer. Han berättar då att han vill fakturera och ej betala kontant. Självklart! Jag får fram hans kundnummer och företagsnamn. Därefter ber jag honom om hans legitimation. Detta tar jag på alla som fakturerar för att inte andra skall kunna handla på andras kundnummer. Detta är till stor säkerhet för KUNDEN själv, och även för oss på företaget.

Han tittar på mig som om jag skämtar och säger att han är den han säger att han är. (Vilket på många sätt är just då man skall dra öronen till sig). Jag instämmer att han säkert är den han är, men att jag ändå vill att han ger mig sitt lägg, och förklarar varför, säkerhetsåtgärd för kunden osv.

Han säger att det ligger i bilen och han tänker inte gå å hämta det. Jag säger trevligt att han nog i allafall bör gå till bilen och hämta det.

Han höjer rösten och skriker otrevligt att om jag frågar honom om legg EN GÅNG TILL så tänker han lämna kundvagnen och aldrig mer sätta sin fot i butiken. Jag som blir paff över hans utbrott talar om att det får han i så fall göra om han inte vill visa mig sin legitimation.

Mannen börjar gorma och skrika och lämnar kundvagnen mitt framför mig i kassan och resten av kön och går skrikandes ut ur butiken.

Vid det här laget är jag själv lite upprörd, tar några djupa andetag, lämnar kassan för att flytta undan hans vagn och koncentrerar mig sedan på nästa kund. Alla i kön ser ut som om de med sitt kroppsspråk försöker säga "Vilken jubel idiot".

Efter några minuter stormar mannen in igen helt galen och säger att detta är värre än posten!!! + en massa andra otrevligheter. Han avslutar med att SKRIKA att jag kan dra åt HELVETE!!!

Jag undrar om sådana personer inser vilken makt de har över att kunna sabba andra människors dagar. Jag var just innan på ett strålande humör eftersom jag just fått veta att några av mina bästa vänner från Stockholm skall komma upp några dagar och hälsa på. En annan arbetskamrat kom senare och sa att jag inte skulle ta illa vid mig för samma man är en riktig skitstövel och har förstört hennes dagar på jobbet tidigare också... Dvs "Han är ett pucko mot alla". Har kunden alltid rätt? Knappast!

Om han någonsin kommer försöka handla av mig igen så kommer jag sonika tala om att jag han kan välja an annan kassa eller lämna butiken för JAG kommer inte expiera honom igen! (han har tydligen tidigare sagt att han aldrig kommer sätta sin fot i butiken tidigare men kom ju igen iallafall...

Mitt mål nu är att få hans kundnummer ur vårat system och sedan få honom portad ur butiken!

Gahhh!

Dagen fick ändock ett trevligt avslut. Grillkväll hos goda vänner. God mat, mysig promenad och med oss hem följde en hög med perenner. Påsk / och Pingstliljor :-)

2 kommentarer:

  1. Fy vilken otrevlig människa du råkat ut för, får hoppas att han menar allvar med sitt hot om att aldrig komma tillbaka mer, så du/ni slipper honom i fortsättningen..
    Vilket otroligt härligt väder vi fått, samtidigt som min pollenallergi bryter ut :(
    Mången kramar från svägerskan Nina

    SvaraRadera
  2. Hej Nina!
    Ja jag hoppas också att han inte dyker upp något mer! Han var obehaglig!

    Ja, allt har ju sin baksida, även värmen. Kanske det kommer lite regn som kan "ta ned pollenet" på backen. Min pollen brukar lindras efter regn. Hoppas du tillfrisknar snart för d e dgyyygt att ha pollen. Min är väldigt lindrig tack och lov...

    Hälsa familjen så mycket! Kram Emma

    SvaraRadera