onsdag 17 december 2008

Ivar finns inte mer.

bilden lånad från 49 ways hemsida.
Min vän Ivar är död.

Han blev bara 54 år gammal. Det är svårt att förstå att en person som var så varm och levande inte finns mer. Ivar var en man som märktes, han kunde inte gå in i ett rum omärkt. Han tog sin både sin publik, sin familj och sina vänner med storm.


Ivar var en otroligt gästvänlig person. I köket i Skråmsta var alla välkomna. Kaffepannan stod på jämt och allt som oftast var det någon som kom på besök och blev alltid lika väl motagna!

Ivar ställde upp på sina nära till 100 procent och jag vet att han har varit en stor trygghet och förebild för många, så även för mig.


När jag skulle söka högskola rådfrågade jag Ivar om de olika städern jag sökt. Efter ett arbete som resande säljare har han varit i de flesta svenska städerna. Han tyckte inte Östersund var en bra idé. Varför? Eftersom det ligger så långt borta! Så var han, Ivar ville ha alla nära sig.


Sista gången jag träffade Ivar var när bandet hade en spelning på raggarklubben Teddy boys i Västerås. Då rockade de så taket lyfte! Där Ivar finns nu kommer han att ta sin gitarr, eller sin mandolin och dela med sig av sin glädje!


Det var en ära att få lära känna Ivar och han har lärt mig mycket som jag alltid kommer bära med mig.


Tack för allt Ivar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar